به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم، دبیر فدراسیون بسکتبال با اشاره به استعدادیابی مناسب در استان همدان، گفت: این استان به‌زودی به قطب بسکتبال کشور تبدیل می‌شود.

 

محسن معزی‌فر دبیر فدراسیون بسکتبال ایران شامگاه دوشنبه در حاشیه اختتامیه کلاس‌های تابستانی بسکتبال همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که شهرستان‌های کشور باید تلاش خود را برای پیشرفت در بسکتبال افزایش دهند گفت: همدان در گذشته با حمایت اسپانسرهای بزرگ در بسکتبال کشور مطرح بود و در لیگ برتر فعالیت می‌کرد. متأسفانه یا مدیران گذشته نتوانستند این حامیان مالی را حفظ کنند و یا حامیان مالی ترجیه دادند در ورزش نباشند و همین موضوع به بسکتبال استان همدان لطمه زد.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های اخیر هیئت بسکتبال استان نشان می‌دهد می‌توان امیدوار بود بسکتبال همدان صاحب یک اسپانسر مهم شود گفت: با توجه به شرایط و سرمایه‌گذاری سایر استان‌های دیگر در لیگ‌های کشور به ویژه لیگ‌های برتر و دسته اول همدان نمی‌تواند از لحاظ مالی با این تیم‌ها رقابت کند.

سرپرست سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال با اشاره به این که این قول را می‌دهم فدراسیون بسکتبال در همه زمینه‌ها به بسکتبال استان همدان کمک کند عنوان کرد: با این استعدادیابی صورت گرفته در بسکتبال استان که در نوع خود در کشور بی‌نظیر بود، این نوید را می‌دهم بسکتبال همدان در سال‌های آتی به قطب بسکتبال کشور تبدیل شود.

مشارکت ۶۸ هزار نوجوان و جوان همدانی در طرح اوقات فراغت

علی ضمیری معاون ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این مراسم‌ با تقدیر از عملکرد هیئت بسکتبال در برگزاری کلاس‌های تابستانی بسکتبال در رده‌های پایه گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان در سال ۱۴۰۲ توجه ویژه‌ای به کلاس‌های ورزشی و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و نونهالان داشت. تابستان امسال ۸۵ هزار نفر در حوزه ورزش در طرح اوقات فراغت در سطح استان مشارکت داشتند و کلاس‌ها و برنامه‌های متنوعی در این بخش برگزار شد.

وی افزود: در بحث برگزاری کلاس‌های آموزشی بسکتبال بهترین عملکرد را داشت و حضور این استعدادهای جدید نوید روزهای خوبی را برای بسکتبال همدان می‌دهد.

ضرورت بازگشت همدان به چرخه لیگ‌های کشور

مجید درویشی رئیس هیئت بسکتبال استان نیز در این مراسم‌ با اشاره به این که امیدواریم به چرخه لیگ‌های کشوری برگردیم اظهار داشت: در دورانی که بسکتبال همدان در لیگ برتر حضور داشت سبب شور و نشاط اجتماعی شده بود.

وی با اشاره به این که هیئت بسکتبال آمادگی همکاری با حامیان مالی برای بازگشت بسکتبال همدان به لیگ کشوری را دارد افزود: هیئت بسکتبال در همه شهرستان‌های استان فعال است.

درویشی با اشاره به این که استعدادیابی مهمترین امر در بحث توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است عنوان کرد: بسکتبال همدان از مربیان و داوران شناخته شده‌ و کاربلدی برخوردار است.

  • نویسنده : حسین زرنقاب
  • منبع خبر : تسنیم