با راه‌اندازی یک دستگاه تولید پلاک خودرو ساخت متخصصان داخلی در مرکز تعویض پلاک بوشهر، زمان دریافت پلاک از ۷۲ ساعت به یک ساعت کاهش یافت.

به گزارش آماج خبر؛ یک دستگاه تولید پلاک خودرو که به‌دست متخصصان ایرانی در نیروی انتظامی ساخته شده از امروز در مرکز تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه مؤسسه راهگشا مرکز بوشهر راه‌اندازی شد.

 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان بوشهر در آیین راه‌اندازی این دستگاه در مرکز تعویض پلاک بوشهر به خبرنگار صداوسیما گفت: تعویض پلاک یکی از خدماتی است که نیروی انتظامی روزانه و پیوسته به مردم ارائه می‌دهد و باید با کیفیت مناسب باشد.

 

سرهنگ حمیدرضا خضری تنگستانی افزود: صرفه‌جویی در زمان نیز یکی دیگر از اولویت‌های نیروی انتظامی در انجام خدمات عمومی خود به مردم است که با راه‌اندازی دستگاه تولید پلاک در استان بوشهر، مدت‌زمان درخواست تا تحویل پلاک به مالکان خودرو از ۷۲ ساعت به یک ساعت کاهش پیدا کرده است.

 

رئیس مؤسسه راهگشا شعبه استان بوشهر و رئیس مرکز تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه استان نیز به خبرنگار ما گفت: تا پیش از این، دستگاه‌های تولید پلاک خودرو از خارج از کشور وارد می‌شد، اما با بهره‌گیری از دانش متخصصان ایرانی و توان ساخت داخل، دستگاه تولید پلاک با پیگیری نیروی انتظامی در کشور ساخته شد و استان بوشهر نیز از اولین استان‌هایی است که از آن بهره می‌برد.

 

عباس خضری با اشاره به این‌که این دستگاه نسبت به نمونه‌های خارجی قابلیت‌های بیشتری دارد، افزود: کاربرانِ کارشناس این مرکز می‌توانند با دستگاه تولید پلاک خودرو، بسته به نیاز و درخواست متقاضیان روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ پلاک را تولید کنند و تحویل مالکان دهند.

 

وی یادآور شد که تا پیش از این پلاک‌های خودرو از تهران درخواست می‌شد و پس از ۴۸ تا ۷۲ ساعت به دست مالکان می‌رسید.

  • نویسنده : نرگس حیدری