مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در مراسم محوری تدفین شهید گمنام در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) زاهدان گفت پیروی از راه شهدا مسئولیت اجتماعی همه ملت ایران است

 

محمدرضا رزاقی در مراسم محوری تدفین شهید گمنام در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) زاهدان، اظهار کرد: انسان برای زیستن به شناخت چهار رکن اساسی خود، جهان اطراف، خلقت و خالق نیاز دارد.

وی افزود: هر یک از ما ابتدا باید خود را به لحاظ فردی، ملی و مذهبی بشناسیم و به عبارتی هویت خود را تعریف کنیم؛در مرحله بعد باید جهان اطراف خود، دوستان، اقوام و منابعی که وجود دارد را بشناسیم.

رزاقی ادامه داد: نحوه نگرش به نظام خلقت و حکمت آفرینش آنها و در نهایت تعریف ما از خالق و آفریننده این جهان هستی مراحل بعدی شناخت است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با کامل شدن این چهار رکن، انسان جایگاه و وظیفه خود را در جهان هستی درک خواهد کرد و شهدا به شناخت کامل از این چهار بعد رسیدند و مسئولیت اجتماعی خود را رفتن به جبهه و جنگیدن با دشمنان دانستند.

رزاقی اظهار کرد: شهدا این مسئولیت اجتماعی را با اقتدا به امام و رهبر جامعه خود تشخیص دادند و امروز نیز پیروی از راه شهدا و اقتدا به امام جامعه مسئولیت اجتماعی همه ماست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امنیت و آرامش امروز ما در کشور مدیون خون پاک شهدایی است که از جان و خانواده خود گذشتند تا خاک کشور و انقلاب اسلامی خدشه‌دار نشود.

 

حمیدرضا رخشانی در مراسم محوری تدفین شهید گمنام در اردوگاه فرهنگی و تربیتی فاطمه الزهرا (س) زاهدان با سلام و درود به روح بزرگ تمامی شهدای اسلام، و تسلیت شهادت حضرت زهرا و پاسداران امنیت در استان اظهار کرد: امروز افتخار میزبانی از شهید گمنامی را داریم که در زمان شهادتش ۱۶ سال بیشتر نداشت و این برای نخستین بار است که یک شهید دانش آموز در یک مرکز آموزشی آرام می گیرد.

 

وی شهدا را سرمایه‌های اصلی کشور و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: امنیت و آرامش امروز ما مدیون خون پاک شهدا است.

 

رخشانی تصریح کرد: پاسخ کوبنده رزمندگان دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل به دنیا ثابت کرد که هیچ نیرو و قدرت نظامی قادر به مقابله با روحیه فداکارانه مردم ایران نخواهد بود و مردم ایران همواره برای دفاع از میهن خود تا پای جان ایستاده‌اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: شهدا به وظیفه خود عمل کردند و حالا نوبت ماست تا مدافع صلابت جمهوری اسلامی باشیم.

 

وی با بیان اینکه شهدا معلمان اخلاق هستند، خاطر نشان کرد: رعایت عدالت، اعتدال و محور قرار دادن اخلاق از مهمترین انتظارات شهدا از مردم ایران است.

 

رخشانی شهید گمنام ۱۶ ساله را بهترین الگو برای دانش آموزان امروز دانست و گفت: امروز نوبت دانش آموزان عزیز ماست تا در سنگر علم و دانش برای اعتلای میهن اسلامی تلاش کنند و ادامه دهنده راه این شهید باشند.

  • نویسنده : محمد سعید جدگال
  • منبع خبر : آماج خبر