رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تدوام خدمت رسانی به زائران تصریح اربعین حسینی گفت: این نیرو‌ها تا سه روز بعد از اربعین حسینی در این مکان مستقر هستند.

به گزارش آماج خبر، دکتر محمدحسین سرمست اظهار کرد: در جریان این مراسم هماهنگی و آمادگی تیم‌های اجرایی بهداشت و درمان واضح و آشکار است. از همه شهر‌های خوزستان و استان‌های دیگر نیرو‌ها به کمک آمدند که این امر موجب کاهش روز‌های کاری و خستگی این افراد شده است.

وی با بیان اینکه حضور تیم‌های بهداشت در مواکب به چشم می‌خورد نیز گفت: خوشبختانه نظافت نسبی در محل مواکب وجود دارد و توزیع مواد غذایی مانند سبزی و سالاد که می‌تواند عامل بیماری باشد انجام نمی‌شود. همکاران بهداشت محیط بسیار در امر پیشگیری و مراقبت‌های سندرمیک از نظر علائمی مانند تب و علائم گوارشی تلاش می‌کنند که این کار نیز در کنترل بیماری‌ها بسیار تاثیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در مرز در چذابه خدمات درمانی در چند نقطه انجام می‌شود که شاید به چشم نیاید، اما موجب افزایش کیفیت ارتقای خدمات می‌شود. به طور مثال وجود هر آمبولانس در یک جمعیت حکم درمانگاه را دارد و کار‌های سرپایی مربوط به بیماران را انجام می‌دهد.

سرمست با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی بین مواکب بیان کرد: بیمارستان این دانشگاه نیز در مجاورت نقطه صفر مرزی قرار دارد که خدمات درمانی مورد نیاز به زائران ارانه می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکان، پرستاران و دارو‌ها در مناطق تقسیم شده‌اند، گفت: فوریت‌های پزشکی نیز همه جا پای کار هستند که نتیجه این خدمات این بوده که در این ۱۰ روز اتفاق خاصی رخ نداده و گلایه و شکایتی نبوده است که از همه نیرو‌های بهداشت و درمان تقدیر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تدوام خدمت رسانی به زائران نیز تصریح کرد: این نیرو‌ها تا سه روز بعد از اربعین حسینی در این مکان مستقر هستند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده