معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان تاکید کرد: این شورا یکی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی و یادگار امام راحل عظیم‌الشأن است که تاسیس آن در نظام جمهوری اسلامی ایران یک تصمیم مترقی برخاسته از موازین فقهی، حقوقی و دینی است.

محسن حسین‌میرزایی روز دوشنبه با صدور پیامی به مناسبت سالروز تشکیل این شورا افزود: شورای نگهبان متضمن اصل برتری قانون اساسی و شرع مقدس است و ضامن اقتدار و سلامت نظام جمهوری اسلامی بوده و همواره نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در حفظ و حراست و تداوم انقلاب اسلامی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این پیام تاکید کرده است: شورای نگهبان پاسدار ارزش‌های اسلامی و تضمین‌کننده اصول شریعت بر پایه قواعد حاکمیت دین مبین اسلام در همه عرصه‌های اجتماعی و وجوب اجرای شریعت بر پایه توحید در حاکمیت و توحید در تقنین است.

حسین‌میرزایی در بخش دیگری از این پیام اعلام کرد: نهاد انقلابی و کارآمد شورای نگهبان علاوه بر صیانت از شرع مبین اسلام و پاسداری از قانون اساسی استحکام بخش جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و به فرموده نایب امام زمان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز به عنوان عماد دین و ملت راه هر گونه نفوذ برای نامحرمان و تفکرات انحرافی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران را سد کرده است و همچنین شورای نگهبان با نظارت عالی بر انتخابات با نگاه حق‌الناس به رای مردم تضمین‌کننده مردم‌سالاری دینی و سلامت انتخابات ها است.

به گفته وی، قانون اساسی وظایف مهمی بر عهده شورای نگهبان گذاشته و تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی نشان دهنده موفقیت قابل تقدیر شورا در انجام وظایف خطیر و قانونی خود است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این پیام گفت : ضمن قدرشناسی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های عزیزان شورای نگهبان، ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس نهاد ارزشمند شورای نگهبان را به تمام خادمین این نهاد مقدس در سراسر کشور و نیز چهارمحال و بختیاری با تبریک این روز و توفیق روزافزونشان را در ظل توجهات حضرت ولی‌الله‌الاعظم امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف از خدای سبحان مسئلت دارم.

  • نویسنده : سید سینا بنی هاشمی