مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: مناطق محروم و حاشیه نشین این استان خصوصاً حاشیه نشین‌های شهر ایلام در اولویت کمیته امداد برای خدمت رسانی هستند.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا طاهری در بازدید از دفتر تسهیل‌گری محلات سبزی‌آباد، بان‌بور و کارخانه نمک شهر ایلام که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام گرفت گفت: کمیته امداد آمادگی دارد در راستای توانمندسازی مناطق محروم و حاشیه‌ای در زمینه‌های اشتغال، ازدواج، خدمات معیشتی و خدمات فرهنگی و اجتماعی در این مناطق خدمت رسانی ویژه داشته باشد.

او گفت: کمیته امداد در راستای وظیفه ذاتی خود و طرح تحول اجتماع محور محلات محروم و حاشیه نشین، همه مددجویان این مناطق را مورد توجه ویژه قرار داده و آمادگی دارد با دیگر دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: از آنجایی که دفاتر تسهیل گری استانداری در مناطق حاشیه نشین ایلام مستقر شده اند پیشنهاد می‌شود این دفاتر یک غربالگری کلی درباره نیازمندی‌های این مناطق به عمل آورده و بانک اطلاعاتی جامعی تهیه نمایند.

طاهری افزود: پیشنهاد می‌شود در این زمینه یک مرکز نیکوکاری با هدف مشارکت خیرین به منظور محرومیت زدایی از این مناطق راه اندازی شود.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه دفاتر تسهیل‌گری در حل مسائل مردم نقشی تعیین‌کننده دارند، گفت: یافته‌های میدانی دفاتر تسهیل‌گری از محله‌های مختلف یاریگر دولت در تصمیم گیری مهم هستند.

حسنی گفت: ترکیب نیرو‌ها و تخصص‌هایی که در دفاتر تسهیلگری وجود دارد بسیار عالی است و ارتباط دستگاه‌های اجرایی با این دفاتر می‌تواند در حل مشکلات مردم بسیار موثر باشد.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی با توجه به اطلاعات، یافته‌ها و آمار‌هایی که دفاتر تسهیلگری دارند با همکاری با این دفاتر می‌توانند بخش قابل توجهی از مشکلات و مضرات حاشیه نشینی در شهر ایلام را برطرف کنند.

حسنی گفت: یافته‌های دقیق میدانی که دفاتر تسهیل گری از محله‌های مختلف دارند می‌تواند مدیران را در تصمیم گیری‌های صحیح و هدفمند کمک کند.

  • نویسنده : زهرا شهبازی