مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اصفهان از آزادی ۱۹۴ زندانی غیرعمد به همت نیکوکار ناشناس اصفهانی خبر داد.

اسداله گرجی‌زاده، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ و در شرایطی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا میزان مشارکت‌های مردمی تا حدودی کاهش یافته بود، نیکوکاری که هرگز راضی به افشای نام خود نشده در مراحل متعدد و هر بار با هدیه چند سکه‌ بهار آزادی جواز آزادی زندانیانی غیربزهکاری را فراهم کرده‌ که کمتر مورد توجه عموم خیران بوده‌اند.

وی افزود: این خیر نیک‌اندیش تا به امروز بیشتر به آن دسته از بدهکاران مالی نگاه کریمانه داشته است که با عنوان تعهد مهریه‌های معقول و گاهی محدود به چند سکه انگشت‌ شمار گرفتار بند شده و از ایفای دیون خود به دلیل بی‌کاری، کم‌توانی یا دیگر مشکلات عاجز مانده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اصفهان بیان کرد: حمایت از زندانیان مهریه اگر چه در اولویت رسیدگی‌های ستاد مردمی دیه قرار ندارد، اما در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها افراد آبرومند و گاهی جوانان مستعد کار بسیاری پیدا می‌شوند که نه با تقبل صداق‌های چند صد سکه‌ای و احیانا هزار عددی، بلکه به صرف ناتوانی در پرداخت مهریه‌هایی به تعداد پنج سکه یا حتی کمتر از این عدد در منجلاب دادخواست مطالبه کابین و در پیچ و خم فرسایشی اخذ مطالبات حقوقی از جانب زوجه گرفتار آمده‌اند.

وی بیان کرد: اقدام قابل تقدیر این خیّر و به عباریت بهتر صالح بی‌نام و نشان اصفهانی که بدون جار و جنجال و در کمال اخلاص بدون بوق و کرنای رسانه‌ای دست به چنین اقدامات ماندگاری می‌زند در راستای مساعدت و دستگیری از همین افراد مستمند تعریف می‌شود.

گرجی‌زاده خاطرنشان کرد: نهاد حمایتی ستاد دیه از بدو تاسیس خود در سال ۱۳۷۹ تا به امروز بر حسب ماهیت غیردولتی خود نزدیک به ۱۴ هزار زندانی جرایم غیرعمد را از محل همین کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی از بند حبس رهایی بخشیده است.