«اشتغال» خروجی ناخودآگاه واحدهای تولیدی موفق است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: تحقق اشتغال در گرو ایجاد واحدهای تولیدی کامل با تمام مؤلفه‌هایی است که در تولید تأثیر داشته و اشتغال، خروجی ناخودآگاه آن باشد.

 

«محمدرضا فلاحتی» در جمع فعالان و شرکاء اجتماعی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه که به مناسبت هفته کار و کارگر تشکیل شد، اظهار کرد: در سالیان گذشته برای ایجاد اشتغال تسهیلات مختلفی در سرفصل‌های متعدد پرداخت می‌شد اما باز هم نرخ بیکاری استان همچنان تغییر نکرده یا بعضاً افزایش یافته و این اتفاق مبتلابه کشور نیز بوده است.

 

وی تصریح کرد: در همین راستا وزارت تعاون وقت طرح زیست‌بوم اشتغال را ارائه کرده است بر این اساس که اگر می‌خواهیم شاهد تحقق اشتغال باشیم، باید یک واحد تولیدی کامل با تمام مؤلفه‌هایی که در تولید اثر دارد، ایجاد کنیم که ناخودآگاه اشتغال، خروجی آن خواهد بود.

 

فلاحتی تأمین مالی، زیرساخت (آب، برق، گاز، زمین)، مسائل حقوقی (بیمه، مالیات و …)، فناوری و بازاریابی و فروش را پنج مؤلفه اصلی برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی موفق عنوان کرد و افزود: پیش‌از این از میان مؤلفه‌های فوق تنها اصل تأمین مالی در نظر گرفته می‌شد اما در طرح نامبرده، هر واحد که چهار شاخصه اصلی را داشته باشد می‌تواند از تسهیلات بهره‌مند شود.

 

«محمدهادی زارع زاده» سرپرست فرمانداری ابرکوه ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده طی ۱۰ سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: شاید بعضاً مورد اتهام قرار گیریم که چرا ابرکوه به یک شهر کارگر پذیر تبدیل شده است؛ اما این تمامی ماجرا نیست و قطعاً وقتی قرار باشد در شهری صنایع جدید مستقر شود، اشتغال، آموزش، مهارت، صنایع بالادستی و پایین‌دستی نیز به این شهر می‌آید.

 

وی با تأکید بر اینکه محدود ماندن ابرکوه به کشاورزی منطقی نیست، اذعان کرد: ما نمی‌توانیم از پیشرفت‌ها و رشدی که در کشور رقم می‌خورد، محروم بمانیم و همراهی نکنیم. لذا در حال حاضر در شرایطی هستیم که به صورت انتخابی عمل کرده، به دنبال صنایع خاص هستیم و با اطمینان خاطر بر اساس تجربیات پیشین برای گام‌های بلند بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

 

زارع زاده تصریح کرد: آن چیزی که لازم است برای رسیدن به آن تلاش کنیم، تأمین رفاه و مسائل حوزه اقتصادی کشور است؛ چراکه باید بپذیریم کشور ما در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار دارد که کارگر و کارفرما رزمنده خط مقدم این جنگ هستند

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان