مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۶ بیمه شده این استان در طرح بیمه سلامت همگانی تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، محمدرضا فخاریان قمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: جمعیت بیمه شده در صندوق بیمه سلامت همگانی، ۳۲۱ هزار و۳۷۲ نفر است که باید تحت پوشش پزشک خانواده باشند.

وی اضافه کرد: در حالی که از این تعداد، ۸۵ هزار و ۴۷۶ بیمه شده منتسب به پزشک خانواده است و جمعیت غیرمنتسب نیز ۲۳۵ هزار و ۹۰۳ نفر هستند.

فخاریان قمی با اشاره به علت غیرمنتسب بودن بخشی از این جمعبت به پزشک خانواده، ادامه داد: جمعیت غیرمنتسب کسانی هستند که در سال‌های گذشته در صندوق بیمه سلامت همگانی ثبت‌نام کرده‌اند، ولی نشانی یا تلفن درست نداده‌اند تا به پزشک خانواده ارجاع شوند.

وی از بیمه‌شده‌های صندوق سلامت همگانی درخواست کرد: نشانی محل سکونت و شماره تلفن خود را به‌درستی در سایت بیمه ایران ثبت نمایند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، نشانی و شماره تلفن را ارائه دهند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت قم، در صورتی که نشانی بیمه‌شده‌ها صحیح نباشد،‌ ممکن است پزشک خانواده‌ای که تعیین می‌شود خیلی دورتر از محل سکونت آن‌ها باشد.

وی با بیان این‌که ۹۲ پزشک در طرح پزشک خانواده مشارکت دارند، گفت: آشنایی بین پزشک، خانواده و سابقه بیماری از مزیت‌های طرح پزشک خانواده است.

مدیرکل بیمه سلامت قم خاطرنشان کرد: بیمه شده‌ها می‌توانند با شماره گیری #۱۶۶*، از تاریخ اعتبار بیمه و پزشک خانواده خود مطلع شوند.

تا پایان تیرماه امسال، ۶۴۸ هزار و ۳۹ نفر در استان قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند؛ از این تعداد، ۶۱ هزار و ۵۵۹ نفر عضو صندوق کارکنان دولت، ۸۲ هزار و ۶۶۸ نفر عضو صندوق سایر اقشار، ۴۴ هزار و ۲۳۲ نفر عضو صندوق ایرانیان، ۳۷۷ هزار و ۴۵۰ نفر عضو صندوق سلامت همگانی، ۵۸ هزار و ۵۴۹ نفر عضو صندوق روستایی، ۱۵ هزار و ۸۳۷ نفر عضو صندوق نظام ارجاع و هفت هزار و ۷۴۴ نفر نیز عضو صندوق اتباع خارجی هستند.

بیمه سلامت قم با ۶۲۵ مرکز درمانی طرف قرارداد است.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان