رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت استان بوشهر گفت: ۳۲ نمایشگاه تخصصی مطابق با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی تا پایان سال ۱۴۰۲ در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش آماج خبر؛ صدیقه اردست بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، از ابتدای سال جاری کمیته تخصصی نمایشگاهی استان فعال و جلسات متعددی برای ارتقاء سطح کیفی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برگزار شده است.

وی افزود: مصوب شد تا پایان سال جاری تعداد ۳۲ نمایشگاه تخصصی مطابق با ظرفیت‌های مربوط به منظور معرفی توانمندی‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری از طریق درگاه رسمی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر برگزار شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت استان بوشهر یادآور شد: به علت شرایط جوی استان و فصل گرم بیشتر نمایشگاه‌ها در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد که از هم اکنون کمیته‌های تخصصی برگزاری نمایشگاه‌ها در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در تیرماه سال جاری کمیته تخصصی نمایشگاه‌های استان برای ۳ نمایشگاه تخصصی تحت عنوان، نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه، نمایشگاه تخصصی شیلات و نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان برگزار شده و بقیه کمیته‌های تخصصی نیز تا پایان سال‌جاری اجرا خواهد شد.

اردست گفت: به‌منظور هم افزایی در زمینه فعالیت‌های کلیه دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دریایی، صنایع دستی و گردشگری، نفت و گاز و پتروشیمی، تجارت، بازرگانی و تجاری‌سازی تولیدات و خدمات در استان و در راستای ایجاد ارتباط موثر مابین بخش‌های مختلف تولید و تجارت و توسعه کمی و کیفی برگزاری نمایشگاه‌ها در استان، کمیته نمایشگاهی استانی قبل از برگزاری هر نمایشگاه تخصصی تشکیل می‌شود.

به گفته وی، مجری منتخب برگزاری هر نمایشگاه تخصصی دارای شرایطی برای انتخاب است که عضویت در بانک اطلاعات مجریان مورد تایید سازمان توسعه تجارت ایران یکی از مهمترین این شرایط است.

  • نویسنده : نرگس حیدری