معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به رویکرد بین‌المللی دولت سیزدهم اظهار داشت: مجمع سازمان ملل متحد، ایران را به عنوان میزبان بین‌المللی نشست وزرای محیط‌زیست پیرامون مبارزه با گرد و غبار در سال جاری انتخاب کرده است.

علی سلاجقه معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست  روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز هفته دولت در شورای اداری و آیین افتتاح برنامه‌های هفته دولت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایران محیط‌زیست را به عنوان پیشقراول دیپلماسی بین‌المللی مطرح کرده است و ظرفیت و گفتمان محیط‌زیست می‌تواند ملت‌ها و دولت‌ها را به هم نزدیک کند.

سلاجقه اظهار داشت: سال قبل، نشست منطقه‌ای وزرای محیط‌زیست کشورهای همسایه به میزبانی ایران برگزار شد که دستاوردهای خیلی عالی داشت و ایجاد سازمان منطقه‌ای، ایجاد دبیرخانه منطقه‌ای و ایجاد صندوق منطقه‌ای محیط‌زیست از جمله دستاوردهای آن بود که مصوبات آن در دست پیگیری است و مجمع عمومی سازمان ملل متحد از میزبانی ایران تقدیر کرد.

به گفته وی، مجمع سازمان ملل متحد، ایران را به عنوان میزبان بین‌المللی حداقل ۵۰ وزیر محیط‌زیست کشورهای جهان با موضوع مقابله با گرد و غبار انتخاب کرده است، همچنین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۱ تیرماه را با توجه به میزبانی ایران از نشست منطقه‌ای پیرامون گرد و غبار، به عنوان روز بین‌المللی مقابله با گرد و غبار ثبت کرد.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری پیرامون حفاظت محیط‌زیست گفت: مقام معظم رهبری همواره به مباحث محیط‌زیست توجه ویژه‌ای دارند و محیط‌زیست را برای کشور یک مساله درجه می‌دانند و این مساله می‌طلبد که سخنان ایشان در حفاظت از محیط‌زیست کشور سرلوحه همگان باشد.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: در دوره‌های مختلف با طبیعت خوب برخورد نشد و تغییر اقلیم نیز تمامی ارکان جهان و کشور را تحت تاثیر قرار داده است و در طرح‌های توسعه حفاظت محیط‌زیست باید مقدم باشد.

سلاجقه اظهار داشت: به رییس‌جمهور اعلام کردم که سازمان حفاظت محیط‌زیست به صورت جدی در برابر مقابل تعرض‌کنندگان و متخلفان محیط‌زیست به صورت حتمی ایستادگی خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد زیرساخت‌ها و چارچوب محیط‌زیست با مشکل روبرو شود.

به گفته وی، از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی ماده واحد تغییر اقلیم به دولت ارائه شده تا با لایحه آن آماده شود و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به کمک به این سازمان در بخش تغییر اقلیم هستند.

وی با اشاره به وجود مشکل در زیرساخت‌های توسعه کشور افزود: در دولت سیزدهم سعی شد تا علاوه بر حفظ محیط زیست کشور در برابر متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های زیست‌محیطی ایستادگی شود.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن به‌دنبال گرفتن ایمان از ما و حفظ پوسته اسلام است تا جامعه را نسبت به وقایع آن بی‌تفاوت کند.

سلاجقه با گرامیداشت شهدای دولت، خدمت بی‌منت را وظیفه تمامی مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران و شهیدان رجایی و باهنر را اُسوه خدمت بی‌منت اعلام و تاکید کرد: دولت سیزدهم در حال تلاش برای خدمت‌رسانی در نقاط مختلف کشور و دفاع از اسلام و شیعه در دنیا است.

وی با اشاره به دستاوردهای روزافزون جمهوری اسلامی ایران در دنیا و زوال دشمنان کشور افزود: نظام جمهوری اسلامی در بُعد داخلی و خارجی به دستاوردهای خیره‌کننده‌ای دست یافته و هفته دولت فرصت تجدید میثاق با مردم است.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: ملت ایران نشان می‌دهد برای حفظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف ایستاده‌اند.

وی با اشاره به بصیرت مردم و آگاهی جامعه از شرایط اقتصادی کنونی کشور یادآور شد: مطالبه‌های عمومی باید به‌گونه‌ای مطرح شود که قابل پیگیری باشد.

سلاجقه با اشاره به ظرفیت‌های خاص و ویژه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دولت سیزدهم همواره خود را مکلف به ارتقای این استان در شاخص‌های مختلف براساس پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها می‌داند.

وی با اشاره به لزوم توجه به شاخص‌های زیست‌محیطی چهارمحال و بختیاری در تراز ملی گفت: ارتقای گندمان به شهر بین‌المللی تالابی، پیگیری طرح جامع گردشگری تالاب چغاخور و اختصاص کمک‌هایی از صندوق ملی محیط زیست برای چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.