فرماندار پلدختر با هشدار به ساکنان روستاهای در حاشیه رودخانه‌های سیمره و کشکان در پی فعالیت سامانه بارشی جدید از ایجاد کمپ‌های اضطراری در روستای چم‌گز خبر داد.

فرماندار پلدختر با اشاره به اینکه روستای چم‌گز با توجه به بارش‌های نقطه‌ای تخلیه شد، عنوان کرد: کمپ‌های اضطراری توسط هلال‌احمر در این روستا ایجاد شده است و مردم از بعدازظهر امروز در چادرهای هلال‌احمر مستقر و به مکان امن انتقال داده شدند.

حمید خادم اظهار داشت: تأمین ماشین‌آلات، لایه روبی کانال‌های روستاهای بابازدید، خرسدر و وره‌زرد برای جلوگیری از ورود رواناب‌ها به داخل روستاها به پایان رسیده است.

وی افزود: ساکنان روستاهایی که در حاشیه رودخانه‌های سیمره و کشکان قرار دارند برای در امان ماندن از سیل آمادگی لازم را برای اسکان اضطراری داشته باشند.

وی با بیان اینکه بارش‌ها از صبح امروز در پلدختر شروع شده است، بیان کرد: بارندگی‌ها پیش از ظهر امروز آرام بود، اما از بعدازظهر امروز شدت بیشتری یافته است.

خادم با اشاره به آمادگی صددرصدی ستاد بحران و دستگاه‌های اجرایی پلدختر برای مقابله با سیلاب احتمالی گفت: وضعیت این شهرستان مطابق سیل ۱۳۹۸ نیست و مردم نگران نباشند.

فرماندار پلدختر ابراز کرد: دولت اقدامات خوبی در زمینه ایجاد دایک‌های حفاظتی و دیواره‌های ساحلی در شهرهای پلدختر، معمولان، چم‌مهر بالا و پایین و بابازید انجام ‌داده است و مردم این مناطق از آرامش نسبی برخوردار هستند.

خادم با اشاره به بازدید میدانی از مناطق در خطر وقوع سیلاب پلدختر گفت: مردم با توجه به احتمال وقوع سیلاب از بعدازظهر امروز آمادگی لازم را داشته باشند.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با خطرات احتمالی اندیشیده شده است، تصریح کرد: اسکان اضطراری در روستای چم‌گز ایجاد شده است و مردم به نقاط امن انتقال داده شدند.

  • منبع خبر : تسنیم