فرماندار دیر گفت: در راستای جذب سرمایه‌گذاری و برطرف کردن موانع تولید و اشتغال ۸۷۳ هکتار زمین پرورش میگو در این شهرستان آماده واگذاری به متقاضیان است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ یونس باربرز گفت: این زمین‌ها در روستا‌های ساحلی کورک، گزنگ، جبرانی و دمیگز قرار دارد.

 

وی گفت: اراده جمعی مسئولان استان بوشهر بر این است که با اجرای این طرح زمینه سرمایه گذاری و اشتغال و تولید در این شهرستان فراهم شود.

 

فرماندار دیر بیان کرد: با راه‌اندازی سایت پرورش میگوی روستا‌های ساحل غربی این شهرستان اقتصاد این منطقه دگرگون می‌شود که این مهم به یک توافق جمعی نیاز دارد.

 

وی افزود: با تشکیل این نشست در حال پیگیری واگذاری این اراضی به بخش خصوصی با اولویت افراد بومی منطقه و مالکان این اراضی هستیم و باید سرمایه گذاران مشارکت فعال داشته باشند.

 

باربرز ادامه داد: احیا ۲ هزار و ۲۳۴ هکتار اراضی پرورش میگو در بخش بردخون این شهرستان زمینه ساز تحول شگرفی در بخش اقتصاد و رونق تولید جنوب استان است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: برای پرورش میگو در غرب دیر هزار و ۱۰۰هکتار درخواست در این اداره ثبت شده است که بعد از بررسی حدود ۸۷۳ هکتار در چهار قطعه در روستا‌های کورک، گزنگ، جبرانی و دمیگز تایید شد.

 

غلامرضا منتظری افزود: بخشی از این اراضی تخصیص گرفته و بخشی هم مالک و معارض دارند که با همفکری مسئولان و سرمایه‌گذاران قابل حل خواهد بود.

 

اکنون ۱۱ مزرعه فعال پرورش میگو در شهرستان دیر وجود دارد که امسال پنج میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بچه میگو در این سایت رها سازی شد.

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست