مسئول کمیته مراسم و محافل موکب بانوان فاطمی گفت: فعالیت این موکب از دهم صفر در مسیر پیاده روی اربعین آغاز می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزی ایسنا، مصطفی زحمتکش مسئول کمیته مراسم و محافل موکب بانوان فاطمی در گفت وگو با رسانه ها،از فعالیت این موکب در عمود ۱۲۲۲ مسیر پیاده روی نجف به کربلا خبر داد و گفت: این فعالیت از دهم صفر آغاز و تا پایان اربعین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که فعالیت های مراسمی موکب بانوان فاطمی نیز همزمان با سایر فعالیت های فرهنگی و رفاهی ویژه بانوان و کودکان آغاز می‌شود، افزود: محفل ویژه قرآنی با حضور قاریان و حافظان قرآنی، گروه های تواشیح و سرود به صورت زنده در موکب بانوان فاطمی اجرا خواهد شد.

مسئول کمیته مراسم و محافل موکب بانوان فاطمی ادامه داد: بخش عمده کار خدمتگزاری به زائران، برگزاری نماز جماعت، تلاوت اذان ظهر و مغرب توسط قاریان برجسته قرآنی است و در این راستا، قاریان برجسته قرآنی از اقصی‌نقاط ایران اسلامی حضور پیدا کرده و در این برنامه بزرگ فرهنگی به تلاوت خواهند پرداخت.

وی، تصحیح قرائت نماز ویژه آقایان و بانوان را از دیگر برنامه های این کمیته برشمرد که با حضور قاریان قرآنی مستقر در موکب صورت می‌گیرد.

آقای زحمتکش خاطرنشان کرد: ختم قرآن کریم به صورت صفحه به صفحه، سخنرانی و ترویج معارف دینی توسط سخنرانان مطرح کشوری، روضه خوانی، قرائت زیارت عاشورا و سرود های خیابانی از برنامه‌های دیگر موکب بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ است.

وی در پایان بیان داشت: همچنین مراسم عزاداری ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی در حسینیه کودک موکب بانوان فاطمی نیز اجرا خواهد شد.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند