به گزارش آماج خبر، دختری از مالزی که برای تحصیل و تحقیق بیشتر مذهب شیعه به ایران آمده است در مصاحبه با آماج خبر گفت: به عنوان یک مسلمان و شیعه وظیفه دارم مذهب تشیع را بیشتر بشناسم‌.

نورالزهرا شمسوری در مصاحبه ای با خبرنگار آماج خبر قم در خصوص انگیزه خود از آمدن به ایران، گفت: به قصد تحصیل به ایران آمدم و حس کردم در این کشور میتوانم بیشتر با مذهب تشیع آشنا شوم تا بتوانم خود را برای فعالیت‌های تبلیغی در مالزی آماده کنم.

 

او ادامه داد: با دیدن این شرایط حاکم در کشور مالزی به عنوان یک مسلمان حس کردم وظیفه دارم با مذهب شیعه بیشتر آشنا بشوم تا بتوانم پاسخگوی سوالات مشتاقین این مذهب باشم. علاوه بر این باتوجه به فتنه‌هایی که بر علیه مسلمانان در آن کشور در حال انجام شدن بود، برای شبهاتی که پیش می آمد پاسخ قاطع و قانع کننده ای می‌دادم.

 

وی افزود: البته قصد اولیه من از تحقیق درمورد شعیان و اسلام صرفا شناخت هر چه بیشتر خودم بودم اما چون علاقه‌ی خاصی به مردم کشور مالزی و خانواده ی خودم و اطرافیانم دارم به این فکر کردم میتوانم به آنها هم درباره این موضوع کمک کنم و راهنمای آنان باشم.

 

شمسوری در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای برای ما دختران مسلمانی که شاید نسبت به شما شناخت کمتری داریم می کنید، بیان کرد: توصیه من به خواهران هم دین و هم مذهب خودم این است که شما باید قدردان این موضوع باشید که در ایران متولد شدید و این یک نعمت بزرگی محسوب می شود چرا که مردم ایران تصور خوبی از شیعیان دارند و شیعه هم هستند اما در کشور مالزی اینگونه نیست.

 

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما با رفتارمان می توانیم خصوصیات شیعه‌ی واقعی را به دیگر کشور ها که تصور بدی از شیعیان دارند نشان دهیم؛ از فضای مجازی برای تبلیغ استفاده کنید چرا که دختران شیعه و مشتاقین شیعه در خارج از کشور به امثال شما نیاز دارند.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان