همزمان با چهل و دومین سال تاسیس بهزیستی، همایش دستاورد‌های خانواده و کودک کم شنوا به منظور شناساندن توانمندی‌های کودکان کم شنوا در بهزیستی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا صدا سیما یزد به نقل از آماج خبر،مدیرکل بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: این سازمان وظیفه رسیدگی به امور سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست را برعهده دارد.

 

رضا ابهت رفع امور جامعه را به دست خود جامعه ممکن دانست و افزود: یک جامعه وقتی در مسیر خود حرکت می‌کند قطعاً دچار تبعات و آسیب‌هایی شده که رفع آن‌ها حتما باید به دست خود جامعه باشد.

 

وی تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند حد و مرزی برای فقر و آسیب‌های اجتماعی تعییین کند.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد هم سن طلایی ارائه خدمات به کودکان دارای اختلال شنوایی را زیر ۶ سال دانست و گفت: از دست دادن این زمان، اثرگذاری خدمات گفتار درمانی در مراحل بعدی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

محسن صباغی نژاد تعداد پشت نوبتی‌های کاشت حلزون شهر یزد را ۳۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم این تعداد کودک ناشنوا با حمایت خیّرین و بهزیستی در نوبت کاشت حلزون قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به عدم پذیرش کودکان کم شنوا در مدارس استان گفت: در مقطع پیش دبستانی نیز این مشکل وجود دارد.

 

عضو شورای شهر یزد نیز اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری در بحث مناسب سازی معابر و پارک‌ها همراه و همگام بهزیستی است. مناسب سازی پارک‌های شهر نیز در حال تکمیل است تا امکان تردّد برای کلیه‌ افراد دارای معلولیت باشد.

 

ابوترابی ضمن تشکر از مدیران و مربیان مراکز خانواده و کودک کم شنوا گفت: شورای شهر یزد آمادگی حمایت از هفت کودک پشت نوبت کاشت حلزون در شهر یزد را دارد.

  • نویسنده : فاطمه شایق