معاون سواد آموزی استان قم گفت: بر اساس آمار ۴۵ درصد از خدمات سالانه سواد آموزی ویژه مهاجرین افغانستانی در استان است که این خدمات در قالب انواع کلاس‌های سواد آموزی در هر سه سطح، سواد آموزی، تحکیم و انتقال برگزار می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم، در نشست دفتر تسهیلگری شهر قائم به مناسبت سومین سال همکاری مشترک این دو نهاد، در مسجد قرآن و عترت (ع) که مهم‌ترین پایگاه مهاجرین افغانستانی در استان قم است، بابیان اینکه مقابله با بی‌سوادی در مناطق کمتر برخوردار، نیازمند عزم جدی و همکاری‌های گسترده بین نهادی است، عنوان کرد: همکاری سه ساله دفتر تسهیلگری و معاونت سواد آموزی استان در محله شهر قائم، نتایج خوب و قابل قبولی داشته است.

وی بیان کرد: هم‌زمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نشست پرسش و پاسخ پیرامون خدمات سواد آموزی، در محله شهر قائم برگزار شد که در این نشست اهم خدمات و همکاری‌های دفتر تسهیلگری شهر قائم و معاونت سواد آموزی مطرح گردید.

معاون سواد آموزی استان قم اضافه کرد: بر اساس آمار ۴۵ درصد از خدمات سالانه سواد آموزی ویژه مهاجرین افغانستانی در استان است که این خدمات در قالب انواع کلاس‌های سواد آموزی در هر سه سطح، سواد آموزی، تحکیم و انتقال برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: خدمات سواد آموزی ویژه مهاجرین با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین استان و نیز کمیساری های عالی پناهندگان سازمان ملل، اجرا می‌شود که در این بین، استان قم از جمله استان‌های پیشرو در ارائه خدمات سواد آموزی به مهاجرین است.

قاسمی نیا اضافه کرد: با توجه به استقبال ساکنین محله شهر قائم و حضور دفتر تسهیلگری در این محله، امکان برگزاری کلاس‌های سواد آموزی در این محله بیش از گذشته مقدور شده است و متقاضیان می‌توانند از خدمات سواد آموزی در نزدیک‌ترین پایگاه‌های عمومی اعم از مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های بسیج استفاده کنند.

  • نویسنده : سعادت کاظمی